Het is 08 sep 2010 18:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Recap Tricksparty Lommel 2010
BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 17:30 
Testpilot

Heel kort de uitslag
Individueel: (26-tal deelnemers)
1 Thorsten Axmann
2 Christian Stahl
3 David Rüdiger
4 Bram Bijlhout

Pairs (4 pairs):
1 Nuff & nunder
2 Benson Twins
3 T & P
4 De dwergjes

Hartelijk dank aan organisatie en deelnemers voor een fijn weekend!

Profiel  

Berichttitel: Re: Recap Trickhsparty Lommel 2010
BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 21:38 
Maar uuhh... Toch?

Yes, klapper van een weekend.
Duitsland mag dan de top 3 wegkapen, maar NL heeft het kampioenschap bier drinken gewonnen.
Dus....

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 23:12 
Ace

Hieronder een kort verslagje van mij over Lommel 2010, met een flinke persoonlijke noot.

Vrijdags vertrok ik redelijk vroeg, ik kwam rond lunchtijd aan in Lommel. Op het grote terrein stonden al een paar caravans, gelukkig zag ik ook al een groepje Duitsers en die leken mij trickers. Ik at mijn lunch op en zette vervolgens mijn tentje op naast die van de Duitsers. Vrij snel hierna kwamen er bekenden: Frank en Nils en kort daarna Harold, Lisa en hun tankje (Buddy). Lisa leende mij wat plakspul voor een luchtbed, want die van mij had een gaatje. Het spul werkte gelukkig, want ik heb tot zondagmiddag het luchtbed niet bij hoeven vullen (nogmaals dank).
Vrijdagmiddag heb ik meteen veel gevliegerd, echt fantastisch om direct naast je tentje een vlieger op de bouwen en dan meteen de lijnen uit te rollen en vliegeren maar! Ook kleine pauzetjes zijn zo geen probleem.
Na een klein buitje tijdens mijn avondeten klaarde het op en kon er ’s avonds nog even gevliegerd worden. Maar nadat iedereen aanwezig was, was het voornamelijk samen drinken. Rond middernacht kroop ik mijn tentje in.

Na een verbazingwekkend goede nachtrust werd ik zaterdagochtend wakker met het vriendelijke gezoem van de Duitse vliegers, en die van Christian D. natuurlijk. Het opfrissen gebeurt op zo’n geïmproviseerde camping met beperkte middelen…

Ok, de wedstrijd. 23 deelnemers: leuk. De beste 15 van zaterdag plaatsen zich voor de finale van zondag. Ikzelf rekende zeker niet op zo’n zondagsplaats, maar ging zeker wel proberen om mijn tricks leuk te vliegen.
Voor de verplichte tricks kwam de jury (met shadow-judge Marcel S.) tot de volgende vier: Rolling Susan, 540, Multi-lazy, Fade. Van alles wat dus. Ik maakte mij de meeste zorgen om de Multi-Lazy, dat ding wil sowieso niet heel goed op mijn Talons en bovendien is dat een trick die ik bijna nooit oefen. Ach, we zien wel. Ik mocht redelijk in het begin (heeft ook mijn voorkeur) en na een beste Rollende Suzanne en twee matige 540’s ging mijn eerste poging voor de Multi-Lazy zoals verwacht helemaal de mist in. Maar goed een twee poging mag altijd: wonderwel (en zomaar opeens met de andere hand dan ik in gedachten had) kwamen er drie goede rotaties uit. Als laatste was mijn Fade niet vast op de plaats (daar hebben we nu Tricky Eric voor), maar alle vier de tricks waren me dus gelukt.
In de tussenstand stond ik op een 15e plek, net boven de finalegrens dus.

In de lunchpauze kwamen mijn supporters: mijn ouders en vrouw. Zij kwamen een kijken wat zo’n gezellige wedstrijd nu precies inhoudt. Ik kon helaas niet mijn beste ballet aan hun laten zien: toen ik aan de beurt was koos ik voor mijn Standaard, af en toe waren er stevige vlagen en dat wou ik mijn UL niet aandoen. Bovendien vind ik een stijver frame lekkerder vliegen in bepaalde tricks (vooral Wapdoowap (in mijn tricklijst) en zoiets als een Backspincascade (niet op mijn lijstje)). Maar midden in mijn ballet viel de wind juist weg en moest ik teveel moeite doen om mijn vlieger in de lucht te houden. Mijn koppeling met de muziek was dan ook nauwelijks aanwezig. De meeste tricks lukte wel, al miste ik wel twee groep 4’s (of had de jury mijn eerste Lewispoging niet gezien? dat kan bijna niet).
Er waren mensen met nog meer pech. Bij sommige piloten zag je bijna elke ingezette trick mislukken. Wonder boven wonder bleek ik dan na de balletten nog steeds op een 15e plek te staan! Zondags nog een keer dus. Erg leuk, omdat ik vooral een beter ballet wilde vliegeren.

Met mijn vrouw at ik wat slappe frieten van de frietkraam en daarna bracht ik haar even naar het station. Toen ik terugkwam was de wind al aan het afnemen en niet lang daarna kwamen de eenlijnerglijders de tassen uit. De Duitse Nepskate en de Horvath van Tricky zweefden prachtig door de lucht. Ook Harold bleek zijn Hybrid erg goed onder controle te hebben. Tof om te zien allemaal.

Ik sliep weer een nachtje goed door en na mijn ontbijtje en de tent inpakken (hij was droog) hoorden we een nieuw setje verplichte tricks: 540, Backspins, Multi-lazy en de Cointoss. Vooral die laatste werd met gelach ontvangen (ik heb het even nagekeken: hij komt uit Groep 1!). Hmm, ***: weer die Multi-Lazy die iedereen zo makkelijk doet met z’n Sin (daar vlogen erg veel piloten mee) of TNT…
Ik zat weer voorin de line-up. De 540 en Backspins kwamen er uit, niet optimaal, maar ze waren er in elk geval. De Multi-Lazy probeerde ik eerst met de rechts en daarna met links, maar het was drie keer niks. Met de Cointoss had ik twee keer het geluk dat mijn tip even bleef haken op het keiharde veld achter een graspol. Daarna een flinke ruk aan de bovenste lijn en de Talon komt dan best makkelijk op zijn andere tip terecht. Ik vond het wel gaaf dat deze tricks gewoon twee keer lukte.
Maarja, je zit in een finale, dus er kwamen veel meer gelukte Cointosses voorbij. Na de ochtend stond ik op de gedeeld 11e plek. In elk geval beter dan 15e!

Met de balletten werd niet te lang gewacht, want er was regen voorspeld. Deze keer had ik een goede wind en ik vloog een beter ballet dan zaterdags. Ik hield de muziek beter in de gaten en mijn Wapdoowap kwam er prima uit. Wel vlieg ik wat rommelig nog tussendoor. Maar daar moet ik echt beter over na gaan denken.

In de uiteindelijke stand over twee dagen (je beste dag telt) bleek ik ondanks mijn beter ballet nog steeds op de 15e plek te hangen. De Duitsers namen het gehele podium in beslag.
Snel de boel opruimen en naar huis, want de regen was begonnen.

Iedereen bedankt voor het gezellige weekend met prachtig weer en meestal ook goede wind.
Ik ga aan de slag met mijn tricklijst en muziek, ikzelf zie nog ruimte voor verbetering. Tot de volgende keer allemaal!

Krijn

That's why it is called: present.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 25 jul 2010 23:17 
Ace

ohja: Thorsten is niet meer in te halen denk ik (niet alleen door mij)... fantastisch ballet, perfecte tricks

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 01:35 
Pilot

The Pictures I Shoot!

See "Cosmosangel"... =D>

http://www.tweelijners.com/3Board/viewt ... =30&t=1175

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Recap Tricksparty Lommel 2010
BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 10:26 
TP jurylid

Over het algemeen: zie al m'n vorige recaps!

Lommel was echt "Back to Basics" en dat geeft een extra zweetgeurtje op het terrein dat de Tricksparty nog wat stoerder doet ... eh ... ruiken (daarom dat er geen vrouwen meedoen?).
De wedstrijd zag er vanuit jurylid-standpunt uit zoals een zomerse Lommel wedstrijd altijd voor de geest gehaald word: sterk variërende wind en kurkdroge harde zandgrond.
Het Duitse podium bewijst dat de Nederlandse en Belgische piloten over het algemeen nog wat moeten werken aan details in de tricks én aan een betere koppeling tussen het vlieggedrag en de muziek.
22 deelnemers is een heel werkbaar aantal, maar we zagen toch graag elke jaar een stuk of twee nieuwelingen per land opdagen. De aanvoer van nieuw talent kan de oude garde scherp houden en de balletten mooi. Dat zie je al mooi aan o.a. Christian S. en Johannes S. die allebei al heel wat details in hun ballet netjes op de muziek neerzetten.
Opvallend is ook dat bij Thorsten Axmann het merendeel van de bewegingen die pal op de muziek zitten dingen zijn die niet op z'n lijst staan. Zo is er bv een reeks halve axels (in een "Cascade" uitgevoerd) die afgesloten wordt met een stukje Comete, en dat twee keer na elkaar!!

U leest het goed: deze ouwe is weer helemaal van z'n stoel geblazen door de topballetten :razz:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 11:13 
Ace

Bartdr1 schreef:
Individueel: (26-tal deelnemers)

Krijn schreef:
23 deelnemers: leuk.

Positivo schreef:
22 deelnemers is een heel werkbaar aantal.

:?:

:lol: :lol:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 11:13 
Lui

Was weer een mooi weekend.

hier een paar foto's: http://www.flyingkites.nl/zooi%20vanalles/2010/Tricksparty%20Lommel%202010/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 11:16 
TP jurylid

Ter verduidelijking:
22 individuele deelnemers op zaterdag
4 pairs op zaterdag

:-P

Mooie sfeerfoto's Bram!

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 13:31 
Supertukker

Fraaie foto's weer mannen !!
En eeeeh....het waren 2 fantastische dagen !!
Hopelijk ga ik ook naar Gemert !

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 13:43 
waar is me schildpad

Leuke foto's , leuk verslag van krijn, en inderdaad een geweldig weekend.

Bijna jammer dat het ieder jaar zo goed is want zo worden mijn verslagjes ook steeds korter.

Grootste verrassing dit jaar: David Rüdiger en natuurlijk Thorsten Axman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 15:33 
Rookie

Thx for three nice days with kites, good drinks and good friends :grin:
My pics will be only in a few days.

@ Krijn, sorry that I woke you. Next time I won´t fly my kite so early in the morning. Then we will better drink a coffee together :)

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 17:32 
Pilot

Ik was op Zondag wezen kijken, was heel leuk om te zien jammer dat er af en toe wat regen naar beneden kwam.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 17:50 
Ace

De nummers 1 t/m 3 gefeliciteerd en Bram toch mooi vierde.

De verhalen en de beelden spreken weer voor zich.

Achteraf had ik beter niet aan het Nijmeegsevierdaagse avontuur kunnen beginnen en me beter kunnen bezighouden met vliegeren.
Ik hoop er na augustus gewoon weer bij te zijn .

Grtz john

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2010 18:56 
F5

Lommel was weer zoals Lommel! Dat moet genoeg zeggen.
En Gemert staat alweer voor de deur:
viewtopic.php?f=5&t=5370

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]