Het is 09 sep 2010 16:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nieuw en gelijk een vraag
BerichtGeplaatst: 16 jul 2010 13:03 
Rookie

Hi allemaal,
dit is mijn eerste bezoek aan vliegerwereld dus hallo allemaal.
Ok even voorstellen dan maar, ik ben Henri Bogaarts 45 jaar en recentelijk geïnfecteerd met het vlieger virus. Ik weet nog precies wanneer ik geïnfecteerd ben geraakt, het was vorig jaar in Portsmouth Engeland, waar toevallig een groot 2 daags vlieger festival plaatsvond.
Er waren allerlei grootste vliegers te zien en er waren demo's van stunt vliegeren. Erg indrukwekkend allemaal. Een van die gasten bestuurde 2 trick vliegers tegelijkertijd en synchroon vanaf een bar aan zijn heup, volgens de omroeper was hij 1 van 2 mensen in de wereld die dit zo konden.
Afijn ik was verkocht, ik heb die dag lekker met mijn orca eenlijns vliegertje gespeeld wat ik ooit voor 2 vijftig bij de speelgoed winkel had gekocht.

Ik heb pas geleden een matras vlieger gekregen, hij is van didakites?!, heet Switch (stuntfoil) en is 160cm x 65cm. Jullie zullen wel allemaal hard beginnen te lachen maar ik ben erg erg blij mee :grin:

Alleen ik heb in of rondom Tilburg geen geschikte vliegerplek kunnen vinden. Ik ben wel een aantal keer in de Loonse & Drunense Duinen geweest, maar het is daar eigenlijk verboden en de wind doet er erg raar, het zijn meer stevige windvlagen tussen windstulte, kortom mijn matrasje komt telkens als een propje uit de lucht vallen :sad:

Dus, eindelijk, hier komt mijn vraag, weet iemand een goede vliegerplek rond Tilburg?

Ohja, en is er een plek op het forum waar ik met mijn matrasje meer op zijn plaats ben met vragen e.d.?
Henri

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Nieuw en gelijk een vraag
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010 09:49 
Boardpilot

Allereerst welkom bij deze o zo verslavende sport.

Voor de eerste alinea zit je hier helemaal op de juiste plek, dan loopt het scheef ;-) Dat merk je ook meteen aan de grote hoeveelheid reacties hier :lol:

Voor vragen over powerkiting kun je beter terecht op het vliegerforum.nl, klein nadeel daar is de aanwezigheid van een grote groep door hormonen opgejaagde strebers met veel te veel geld die pas tevreden zijn indien je minimaal 12m2 depowerbaar op bar vliegt. Maar als je daar doorheen leest zitten er, net als hier overigens, veel goede gasten die je goed op weg kunnen helpen.

Er is hier wel een sectie “powerkiting” maar de meest recente reactie stamt hier uit november 2009, dat zegt voldoende.

Neemt niet weg dat je hier uiteraard zeer welkom bent. Helaas kan ik je met je vraag over Tilburg niet verder helpen. Ik weet wel dat er op dat andere forum een stel buggiërs uit Tilburg actief zijn. Ik heb ze daar wel eens gehoord over het Reeshofpark als geschikte locatie maar weet daar zelf niets van.

Didakites maakt zeer goede vliegers, zeker in het instap segment, als je toch een beetje naar de eerste alinea wilt terug keren, dan verkoopt Didak bijvoorbeeld een oud succes nummer de CityBird light. Een stuntvlieger die je (zoals de naam al doet vermoeden) gewoon in de straten van Tilburg kunt vliegeren. Ook weer zo’n zeer prijsvriendelijke instapper.

Sinds 18-10-'03 (Lünen (D)) zeer trots medewereldrecordhouder MEGATEAM vliegeren

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]